Artikel 1: Algemene bepalingen
De e-commerce website van HARIKA BV, een Besloten Vennootschap met maatschappelijke zetel te 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98, BTW BE1006.949.278, RPR BRUSSEL, (hierna genoemd “GLAMDRESS”) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (hierna genoemd “Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van GLAMDRESS moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door GLAMDRESS aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
Bij leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in afzonderlijke gevallen extra kosten ontstaan waarvoor de Verkoper niet verantwoordelijk is en die door de Klant moeten worden gedragen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor het overmaken van geld door kredietinstellingen (bijv. overschrijvingskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijv. douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ook worden gemaakt in verband met het overmaken van geld als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling verricht vanuit een land buiten de Europese Unie.
De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden GLAMDRESS niet. GLAMDRESS is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. GLAMDRESS is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze Klantendienst via contact@glamdress.be.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door GLAMDRESS. GLAMDRESS kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
4.1 De Klant kan het aanbod doen via het online bestelformulier dat is geïntegreerd in de online winkel van de Verkoper. Daarbij dient de Klant, na het plaatsen van de geselecteerde goederen in de virtuele winkelwagen en het doorlopen van het elektronische bestelproces, een juridisch bindend contractueel aanbod in met betrekking tot de goederen in de winkelwagen door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten.
De Verkoper kan het aanbod van de Klant binnen drie dagen aanvaarden
Als er meerdere van de bovengenoemde alternatieven bestaan, komt het contract tot stand op het moment dat een van de bovengenoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag na verzending van het aanbod door de klant en eindigt bij het verstrijken van de derde dag na verzending van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de genoemde termijn aanvaardt, geldt dit als een verwerping van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer aan zijn intentieverklaring is gebonden.
4.2 De betalingsoptie(s) worden aan de Klant meegedeeld in de online winkel van de Verkoper.
De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:
- Visa, MasterCard, American Express en Unionpay
- Bankkaart
- Maestro
- Bancontact
- Apple Pay
- Google Pay
- PayPal
GLAMDRESS is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
5.1 Indien de Verkoper aanbiedt de goederen te verzenden, geschiedt de levering binnen het door de Verkoper aangegeven leveringsgebied aan het door de Klant opgegeven afleveradres, tenzij anders overeengekomen. Bij het verwerken van de transactie is het in de orderverwerking van de Verkoper opgegeven afleveradres bepalend.
5.2 Indien de levering van de goederen mislukt om redenen waarvoor de klant verantwoordelijk is, draagt de klant de redelijke kosten die de verkoper als gevolg hiervan moet maken. Dit geldt niet voor de kosten van de retourzending als de klant zijn herroepingsrecht daadwerkelijk uitoefent. In het geval dat de klant zijn herroepingsrecht daadwerkelijk uitoefent, is de bepaling in de herroepingsinstructies van de verkoper van toepassing op de kosten voor het retourneren van de goederen.
Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in landen in de Europese Unie. Voor bestellingen buiten de Europese Unie, kan u contact opnemen met ons via contact@glamdress.be of via het online contactformulier.
Artikelen die buiten de EU worden geleverd of besteld, kunnen onderhevig zijn aan douanerechten. Deze zijn de verantwoordelijkheid van de koper en zijn niet inbegrepen in de verkoop- en verzendkosten.
Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan GLAMDRESS.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door GLAMDRESS was geboden.
Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud
De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van GLAMDRESS.
De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van GLAMDRESS te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij GLAMDRESS.
De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 7 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 7 kalenderdagen na de dag:
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant GLAMDRESS (HARIKA BV, met maatschappelijke zetel te 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98, via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per post of per mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het invulformulier, maar is hiertoe niet verplicht.
"De Klant kan het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook elektronisch invullen en opsturen via onze website. Als de Klant van deze mogelijkheid gebruik maakt zullen wij de Klant onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bv. per e-mail) een ontvangstbevestiging van zijn herroeping sturen".
Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 7 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan GLAMDRESS heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan HARIKA BV, met maatschappelijke zetel te 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 7 kalenderdagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat en verpakking, met alle erbij geleverde accessoires, en gebruiksaanwijzingen. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt GLAMDRESS zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.
Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal GLAMDRESS alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, exclusief leverings- en retourkosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 7 kalenderdagen nadat GLAMDRESS op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Terugbetalingen worden gedaan in de vorm van tegoedbonnen of goederenruil. Bij verkoopovereenkomsten kan GLAMDRESS wachten met de terugbetaling totdat zij alle goederen heeft teruggekregen.
Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door GLAMDRESS geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:
Artikel 8: Gebruik van waardebonnen
Waardebonnen die door de Verkoper worden gegeven in het kader van promoties of retours (hierna "Waardebonnen"), kunnen alleen worden ingewisseld in de online winkel van de Verkoper en alleen tijdens de aangegeven periode. Deze hebben een geldigheidsduur van één jaar. Ook kunnen deze niet gekocht worden door de Klant.
Individuele artikelen kunnen worden uitgesloten van de kortingsactie, op voorwaarde dat een overeenkomstige beperking voortvloeit uit de inhoud van de waardebon.
Promotionele waardebonnen kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Achteraf inwisselen is niet mogelijk.
Per bestelling kan slechts één promotievoucher worden ingewisseld.
De waarde van de goederen moet ten minste gelijk zijn aan het bedrag van de waardebon. Eventueel resterend tegoed wordt niet terugbetaald door de Verkoper.
Als de waarde van de waardebon niet voldoende is om de bestelling te dekken, kan een van de andere betaalmethoden die door de Verkoper worden aangeboden worden gekozen om het verschil te vereffenen.
Het tegoed van een waardebon wordt niet uitbetaald in contanten en levert ook geen rente op.
De tegoedbon wordt niet terugbetaald als de klant de goederen die geheel of gedeeltelijk met de tegoedbon zijn betaald, terugstuurt in het kader van zijn wettelijk herroepingsrecht.
Artikel 9: Garantie
Krachtens artikel 1649quater van het oud Burgerlijk Wetboek heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie bedraagt twee jaar en geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.
Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Klantendienst en het artikel terug te bezorgen aan GLAMDRESS.
Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant GLAMDRESS zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 weken na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
De garantie is nooit van toepassing op slijtage, defecten die ontstaan ten gevolge van was- en droogfouten, ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
Artikel 10: Klantendienst
De Klantendienst van GLAMDRESS is bereikbaar via e-mail op contact@glamdress.be of per post t.a.v. HARIKA BV, met maatschappelijke zetel 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98. Eventuele klachten dienen steeds schriftelijk te gebeuren.
Artikel 11: Sancties voor niet-betaling
Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke andere afspraak, is de factuur contant betaalbaar. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zijn de bepalingen uit boek XIX van het Wetboek Economisch Recht van toepassing, en zal de verkoper de klant een gratis herinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen 14 kalenderdagen. Betaalt de klant niet binnen die termijn, dan wordt het openstaande bedrag verhoogd met een jaarlijkse intrest berekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties berekend vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de gratis herinnering aan de klant werd verstuurd, alsook met een forfaitaire vergoeding van:
Onverminderd het voorgaande behoudt GLAMDRESS zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.
Er gelden specifieke voorwaarden in verband met het aanrekenen van intrest en/of schadevergoeding wanneer de klant-consument te laat betaalt. Het kan dan ook zijn dat in bepaalde gevallen de bovenstaande clausule nog verder moet worden aangepast.
Artikel 12: Privacy
De verantwoordelijke voor de verwerking, HARIKA BV respecteert de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische Privacywet van 30 juli 2018.
De door u meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling, versturen van nieuwsbrieven, reclame- en/of marketingdoeleinden. De rechtsgronden zijn: de uitvoering van de overeenkomst, de toestemming, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en het gerechtvaardigd belang van de onderneming.
U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie, aanvulling of verwijdering van uw persoonsgegevens. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de AVG ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken. U kan zich eveneens verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor heeft die onze noodzaak om uw gegevens te verwerken, overstijgen. Via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan HARIKA BV met maatschappelijke zetel te 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98, contact@glamdress.be., kan u gratis uw persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm opvragen en/of aan andere verantwoordelijken over laten dragen. Voor zover onze verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken.
In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing en hoeft daarvoor geen reden op te geven.
Om uw rechten uit te oefenen, kan u zich richten tot HARIKA BV met maatschappelijke zetel te 1930 Zaventem, Watertorenlaan 98, en contact@glamdress.be.
Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden.
Artikel 13: Gebruik van cookies
Onze Website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren. Zonder uw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze Website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst uw toestemming.
Bij uw eerste bezoek aan onze website wordt u gevraagd om onze cookies te aanvaarden. U kan nadien uw keuzes op elk ogenblik zelf beheren.
U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
Artikel 14: Aantasting geldigheid - niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment door GLAMDRESS om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 15: Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van GLAMDRESS. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Artikel 16: Bewijs
De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 17: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.
De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).Thanks for subscribing!
This email has been registered!